Cupen

Klockan är strax före fem. Fortfarande mörkt ute. Jag ligger klarvaken. En mardröm väckte mig. Spännande det där, drömmar. Hur verkliga och starka de kan upplevas. Den här var dock så tokig och rörig att jag inte i efterhand ens kan sammanfatta den. Tur är väl kanske det.

Men pulsen och oron finns i kroppen. Omöjligt att sova. Ska rensa den med en promenad, men det behöver bli lite ljusare. Fröken P gillar inte mörker. Alls.

Ikväll vankas cupmatch i Uppsala. Jag har varit i valet och kvalet om jag ska åka. Smsade lite med Anna igår i frågan. Jag sa att jag tvekade. Hon svarade: ”Då ses vi i Uppsala då!”

Hon känner mig. Klart jag ska åka.

Jag har ingen koll på vilka som spelar i kväll men jag hoppas, tror och förväntar mig att man satsar på att ställa upp med starkast möjligaste lag. Vi behöver göra så för att eventuellt rå på Sirius.

Studenternas i sommarvärme alltså.

Vi ses i vimlet.

image