Stoltheten

Igår fick jag uppleva något som jag aldrig trodde att jag skulle få. Jag var inne på Söderstadions gräsmatta samtidigt som spelare och ledare. Visserligen bara i ena hörnan just då, men sen i halvtidsvilan, fick vi gå över det gröna fältet.

Ett stort gäng stolta medlemmar i Föreningen Supportrarnas Matchprogram.

Vi hade nämligen fått tillfälle och äran att bli fotograferade. En klassisk lagbild med Norra i fonden.

Stoltheten

Det är ett par år sedan nu. Över 70 nummer har det blivit och jag är stolt över varenda ett av dem. Det första snoddes ihop i en abnorm hastighet när ett gäng – med Hagström i spetsen – tyckte att idén att lägga ner programmet var en av de sämsta som Bajen någonsin kommit med.

Sedan dess gör vi programmet. Sedan dess säljer vi programmet. Och ni köper det. Tack alla fina ni som varje match stöttar genom ett köp. Som läser och som ger oss feedback. Vi är ypperligt tacksamma och hoppas att ni på sikt blir ännu fler.

Det är en samling otroligt engagerade och seriösa människor som är inblandade i det här projektet. Det finns en glöd, en vilja och en passion som jag är så otroligt stolt över att få vara nära. Som jag får vara en del av.

73 nummer och känslan är att vi kommer att göra många till. Vi bär drömmen att Hammarby Fotboll en dag känner att de själva vill producera matchprogrammet. Det är vårt mål då vi tycker att uppgiften ska skötas av de. Men så länge de inte har den viljan och kraften så gör vi det. Med stolthet.

Foto: Peter Jonsson