Utmaningar

Det var match igår. Tror jag. Vi var enormt många där. Mentalt verkade dock spelarna någon annanstans. 3-0 i baken mot Enskede är naturligtvis inte godkänt men jag drar inga växlar alls. På tisdag gäller det att visa annan skalle.

image

En utmaning.

Har jobbat mycket en period. Blir lätt så för mig. Vill gärna ha ett finger med i mycket, göra bra ifrån mig och framförallt skapa en trygg och lärande miljö. Vill ha bra relationer. Sådant tar tid och kraft. En utmaning.

Jag gillar ju utmaningar. Det måste hända något, finnas progression och framåtriktning. Fokusera på det goda, det som fungerar och göra mer av det.

Den stora utmaningen i mitt jobb är att räcka till åt alla. Ge varje individ det den behöver. Enklast och vanligast är att de med störst behov får mest. Kanske också ska ha mest.

Utmaningen blir att hitta rätt för de som redan har förmågorna. Som S. Hon är elva år. Går i femman. Hon ville skriva en text till vår klassblogg. En halvtimme senare kom det här. Jag har inte rättat något alls i hennes text. Läs den gärna här.

Utmaningen blir att även få dessa elever att känna stimulans. Motivation.

Har satt mig nere vid kajkanten. Gått halva Kungsholmen. Har halva kvar. Sol. Glitter. Bra musik i lurarna. Tänker Bajen. Tänker jobb. Och prisar bloggandet. En ventil. En möjlighet.

image