Ljus i mörkret

Över hälften av personalen på min arbetsplats är praktikanter. På min organisation är vi bara två anställda för tillfället, men vi delar kontorslokaler och därmed fika- och lunchrum med tre andra Solidaritetsorganisationer. Och de har massor av praktikanter – alltså långtidspraktikanter, från några månader till ett år. De flesta är här som en del i sin universitetsutbildning. Det innebär ju att det kommer nya personer hela tiden, och det är på gott och ont. Det är lika jobbigt varje gång några man lärt känna lite mer slutar, men grymt att hela tiden möta nya spännande människor. Bland den fasta personalen här finns inte många som bryr sig om fotboll, även om några gör det. Så när det kommer nya praktikanter, så är en av de första sakerna jag kollar upp just det.

Nu är här flera som gillar fotboll, och Bajare!. Det kändes skönt en dag som denna. Även om det inte finns så mycket att säga, så känns det alltid bra att ha folk som förstår att man är lite taggig och nedstämd i dag. I dag tror jag i och för sig att alla förstod att gårdagens förlust var värre än andra. Alla vet ju det smärtsamma i att ett hopp försvinner.

En glädjande sak i dag är att vi nu passerat 200 000 besök på bloggen. Jag tycker att det är stort och är så himla glad att vi gick på vårt spontana infall och startade den här bloggen. Sen har vi ärligt talat under tidens gång diskuterat flera gånger att lägga ner, känt att vi inte utvecklat den. Jag har fått stoppa den mest impulsiva av oss från att lägga ner ett antal gånger. MEN tack vare er som läser har vi alltid funnit ny inspiration, fått nya idéer och uppslag. Låtit den vara lite tråkig under perioder, för att sen komma med något som väcker uppmärksamhet.

Tack vare all pepp och fina ord om bloggen som vi fått från er under matcher och andra grönvita sammanhang har vi fortsatt. Och jag kan tala för alla oss när jag säger att vi älskar den här bloggen.

Senare i dag kommer ett fint gästinlägg, det ser jag fram emot och hoppas på många sådana framöver.

4 5 6 ÅRSTAKEX