Födelsedag!

”jag ser en framtid. en mycket ljus sådan. och lite grön. och en del rosa. mest grön med fluffluff.” 2 okt 2011 (vårt första kexbloggsinlägg)

Tre tjejer, helt olika, förenades via Hammarby. Fick för sig att starta en blogg.

Pernilla, som gärna och ofta kallar sig präktig, men som släpper de värsta historierna som får oss andra att baxna och dö i skrattsalvor. Våra ögonbryn höjs till skyarna. Fröken Präktig my ass. Glömmer aldrig skrattkaoset som utbröt på sushin i Kransen så att vi nästan blev utslängda. Vi kommer alltid ha en hållhake på dig, Pernilla. Anna, som man vid första anblicken kan tro är lite försiktig och eftertänksam, men som trycker dit vem som helst med argument som tränger genom betong. Anna, sjukt fokuserad men lämnar ändå vårdcentralen med skoskydd på, underbart tankspridd.

Någon uttryckte ungefär följande: Fröken Ordning och reda, Fröken Reflektion och analys, och Fröken Kaos. Ni får själva avgöra var ni vill placera oss. Själv vet jag att i dessa benämningar finns många nyanser värda att beskåda.

Vi missade att fira vår bloggs ettårsdag. Det var dåligt. Det här är min hyllning till mina medbloggare och tillika några av mina bästa vänner:

Anna och Pernilla, ni gör mitt liv så mycket roligare! Så mycket mer meningsfullt och härligt. Så mycket mer spännande och genuint. Tack för att ni står där, trofast. Tack, för att ni är de ni är. Tack, för att ni lär mig massa om livet. Tack, för att ni vill vara en del av mitt och Cecilias liv.

Tack för att ni finns.

Foto: Hammarby Foto