Söndagssummering

Ligger i soffan. Har rättat en massa skoljobb. Baksidan med jobbet. Mångas jobb. Att tiden inte räcker till.

Jag har haft en fin helg. Igår såg jag Juniorerna slå ut Skiljebo i slutspelet. Ingen jättebra match. Killarna kan väldigt mycket bättre än så. Nu väntar Landskrona.

Därefter har jag hängt med Fredrik och Alfred. Alfred är ett år gammal och livrädd för mig. Stackars liten. Misstänker att hans pappa visat kort på mig och samtidigt nypt honom. Typ.

Jag missade allt annan Bajen. Vet att PA slog ut Brage i förlängning. Vet att hockeyn enkelt premiärsegrade. Vet också att festen som föreningen Freddie Ferms vänner ordnade var en succé.
Idag spelade damerna och handbollen. Dessvärre utan framgång…

I morgon spelar vi mot Degerfors. Jag är inte vråltaggad. Hoppas att spelarna känner mer tagg än jag.

I morgon säljer vi matchprogram. Intervjun med Adelstam är riktigt bra. Som vanligt påstår jag att ni ska köpa det. Lätt värd tjugan.

I morgon är också dagen då ska jag försöka ta bilen till verkstaden. Det låter obehagligt illa från ena hjulet. Dyrt låter ljudhelvetet också. Håll tummarna för att bilen håller dit.

Vädret. Vilket sagolikt väder det här varit. Sådana här höstdagar gör mig lycklig.

Skadeglädjen i mig gladdes även åt Gefles sena segermål i Solna.

Hoppas att ni har haft en fin helg! Ses i vimlet i morgon!

image