Höst

Hösten – min favoritårstid. När en del andra går in i något slags höstvakuum, känner jag livet på största allvar.

Jag andas lättare.  Ser saker tydligare. Ser sammanhang med större skärpa. Äter nyttigare. Tänker bättre. Jag blir nog helt enkelt en mer behaglig person. Lugnare och med mer fokus. Fattar smartare och mer genomtänkta beslut. Äger livet lättare.

Är ensam med mitt barn denna helg, och vi ska hänga runt med hösten i all sin prakt. Sparka löv, läsa tidningar, äta när vi är hungriga, skratta när vi är glada, sova när vi blir trötta. Hon ska klä ut sig till den där prinsessan med för liten klänning och för stora klackskor. Hon ska dra en leopardfärgad jacka över prinsessutstyrseln och vi ska ta tunnelbanan till Gullmars och dricka varm choklad på videon med våra nära och kära.

LOVE IS ALL PEOPLE – ENJOY