Solidaritet och Bajenkärlek

Det har varit en intensiv helg för mig som framför allt kommit att handla om Ship to Gaza och Israels bordning av skeppet och tillfångatagandet av mina vänner. På internationellt vatten!! Något som naturligtvis inte är tillåtet och det är fint att se att utrikesdepartementet agerar precis så som man önskar.

Det är också fint att se att så många bryr sig, att även människor som inte är insatta eller alls i den här konflikten, ändå visat sitt stöd för Ship to Gaza. Att så många kunnat se den humanistiska aspekten i det hela, och grymheten i Israels olagliga blockad av den lilla Gazaremsan. Och galenskapen i att sätta in tungt beväpnad militär mot fredliga aktivister.

Solidariteten jag mött de här dagarna är överväldigande.

I går var det manifestation på Sergels torg och jag var en av talarna, nervöst var det men en stor ära att få tala där. Det blev en fin tillställning med mycket folk, många starka tal och dikter.

Efter det bestämde jag mig för att gå på handboll, trots att jag var helt slut i huvud och kropp. Ett bra beslut visade det sig. Så underbart att komma in i ett fullsatt Eriksdal och se krigarna på plan ge allt. Så jävla spännande det blev också. Nästan olidligt på slutet, såååå näääära..  Tyvärr räckte det inte hela vägen den här gången, utan matchen slutade 22-23. Välbehövlig Bajenkärlek.