Dagen efter

Jag hade tänkt antingen följa med upp till Uppsala för att se avgörandet i norrettan eller tagit mig till Eriksdal för att se handbollen men det bidde inget dera.

Jag är helt färdig. Milen i bilen tar ut sin rätt. Social överladdning. Idag behövde jag vara själv.

Har gått långa rundan runt ön med musik i lurarna och bajenmössa på skallen. Mando Diaos tolkning av Frödings ”Strövtåg i hembygden” ligger som var tredje låt i spellistan just nu. Fullkomligt såld. Även b-sidan är briljant.

Så där gick jag i solljuset och njöt.

Slank in i Västermalmsgallerian och spenderade stor del av lönen på nya lakan och nya kuddar. Det var dags. Det blir en eftermiddag med hemmafix. Ladda batterierna inför morgondagen.

Sista matchen hemma på Söderstadion för i år. Sista höstmatchen någonsin. Vi ska tacka av spelare som försvinner. Det kommer att bli känslosamt för fröken P.

Ses i morgon. Ge järnet nu ni som tar fajten i Eriksdal.

image

Glöm inte biljetten i morgon. Det blir mycket folk!