Nya Söderstadion

Nu har även jag varit där. I vår nya lya. Vårt framtida hem. Där vi ska skratta, fira, sörja och våndas. Där vi ska sjunga, stötta, peppa och skrika. Vi ska röja, hoppa, jubla och dansa. Där familjefester ska avlösa varandra och en ny generation ska ta över efter oss.

Nya  Söderstadion sägs vara färdig nästa sommar. Jag känner mig lite skeptisk till den tidsplanen. Det kändes som att det är låååång väg kvar innan den är färdig. Men när den väl blir färdig blir den säkert bra.

Vi var många som fick äran idag. Alla de som betalat förtursrätt fick i dag en förhandsvisning. Jag var i den grupp som var först ut. Samling på torget utanför hotellet. Förväntan och vänner. Många bekanta ansikten i vimlet. Många slitna efter gårdagens tur till Småland.

Ingång från Norra. Precis innan vi gick in fick vi en fin halsduk. ”This is Söderstadion”. Frågade Lasse efteråt om det inte borde ha stått ”This is Nya Söderstadion” på halsdukarna.

Arenan då? Vet ni – jag kan inte säga så mycket. Jag är försiktigt positiv. Men jag gillar ju inte förändringar av naturen. Jag vill ha det som det alltid har varit. Sådan är jag. Men det blir säkert bra. Vi kommer att göra det bra. Arenan kändes tajt. Det gillade jag.

Vi fick provsjunga också. Dippe drog igång oss. Det lät riktigt bra. Spontant kände jag potential.

Robin hade kameran med sig. Känns skönt att vara förevigad på sitt första besök. Tack Hammarby för att vi fick en förhandstitt.