Lite av varje

Fick som ett råd i dag. Av en vän som står mig så nära att jag vid det här laget borde kunna förutspå hans ord.

Det kan jag inte. Inte alls. Det kommer alltid nya spännande tankar och reflektioner från hans mun. Eftersom han känner mig väl vet han också vad jag behöver. Där och då. Som i dag. Jag behövde perspektiv. Inte tänka bakåt, inte tänka i loopar. Inte tänka kaos. Jag pratade sentimentalt om gatan jag älskar. Vi pratade om namnet på gatan jag älskar.

Namnet på gatan betyder på dalmål ”lite av varje”. Och det vore kanske fint tyckte han, om jag kunde leva lite så emellanåt. Med inställningen ”lite av varje”. Det är svårt för mig. Jag gör helst allt. Och allt jag gör blir oftast så totalt och omfattande. Så stort och mycket. Det är som min själ inte nöjer sig med lite av varje. Men jag ska jobba för det. Jag ska jobba för att göra livets väg lite mer ”lite av varje”. Det blir nog mindre kaos då.

Eller ska jag det? Förresten, nu vet jag inte längre. Helt plötsligt låter det tråkigt. Nej, jag ångrade mig. Jag gillar inte lite av varje. Men jag gillar kaos!

Ni hör. Jag är inne i en period av tankar. Därav märkliga eller för andra hemskt ointressanta inlägg. Men jag skriver ändå. För att bidra med något och för att säga hej.

Dagen? Packat en nyckelpigeresväska samt en större resväska. Tillbringat fem timmar på videon på Gullmars. Åt lunch där, mötte upp Pernilla för datafix och avslutade med ett bajenrelaterat möte. Bra dag. En lite-av-varje-dag, faktiskt.

Ett vackert inslag var att det var vår i luften. Snart är det sommar.

20121125-223519.jpg