En stulen spis

I morse kom jag till jobbet sju. Det stod en polisbil utanför. Mötte vaktis i dörren. Han berättade att vi haft inbrott på ett av våra fritidshem.

– Vad snoddes?
– Spisen.
– Say what?

Jorå. Spisen från 2008, dessutom trasig, hade skeppats iväg. Senare under dagen hörde jag att en kollega mött två snubbar som drog en spis på en pirra genom snömodden en bra bit utanför skolan, i bostadsområdet. Där och då halv sju på morgonen undrade hon vad fan de gjorde men trodde inte den kom från oss. Förstår henne. Det är så sjukt att sno en spis.

Att det stod bärbara datorer och mobiltelefoner bredvid intresserade inte. Det var spisen.

I morgon är det fredag. Då fyller lillebror 30. Djurgårdaren. Han ska firas lite här på Kungsholmen. Perfekt, då får jag hänga med fin-Nora. Världens sötaste brorsdotter.

Men jag ser också mycket längtar fram emot att jag i morgon ska publicera min första längre intervju här på kexbloggen.

Så jag hoppas ni kikar förbi även då.

Och håll utkik efter en spis i Västerort. Vi saknar en hos oss.

Photo: Inbrott på jobbet å det de snodde var en spis....
Foto: Ulrica TG