Kexens Kalender: 14 – Sebastian Kujipens, tf ordförande Bajen Fans

Bajen Fans. Fristående supporterförening som stödjer Hammarby IF. Som bildades 1981 och dessförinnan benämndes bland annat som ”Hammarbyklacken”. Föreningens rötter kan urskiljas vid mitten av 1970-talet. Det var då den supportergeneration som är född i 50-talets slut och 60-talets början började samlas på en viss sektion på matcherna. Läs mer på Bajen Fans hemsida.

Tja Seb! De flesta i den grönvita sfären vet vem du är. Men, en närmare presentation?
Sebastian Kuijpens.

Jag är tillförordnad ordförande i Bajen Fans samt medlem i tifogruppen Hammarby Ultras. Jag har varit aktiv supporter i över tio år och mitt största intresse har varit fotboll. Det som engagerat mig mest med Hammarbys supporterkultur är läktararrengemang och bortaresor, och därför har jag lagt ner mycket tid på tifoverksamhet och att bygga upp reseverksamheten.

Summera Bajenåret 2012.
Ett intensivt år med extremt mycket jobb för att försöka förbättra arbetet med vår supporterverksamhet.

Vad var bäst med 2012?
Att Kennedy kom tillbaka till fotbollen och levererade direkt, att Hammarby Handbolls 1000-kampanj gick så otroligt bra, och så självklart invasionsresan med tåg till Degerfors!

Sämst då?
Att polisen kom undan med alla övergrepp mot oss supportrar är den största skandal jag någonsin vart med om. Jag tycker att den så kallade kårandan som finns i detta land, eller ska jag säga denna polisstat, är förkastlig.

Berätta något för våra läsare som omvärlden inte vet om 2012. En hemlighet, en skandal, ett rykte eller bara något som vi ännu inte har en aning om. Det här är en blogg. Vi publicerar allt.
Eguren kommer absolut inte till Hammarby, det är inget rykte, det är fakta.

Vad har du för förväntningar på 2013?
Att Handbollen klarar av att behålla elitlicensen, hockeyn går upp, och fotbollen går upp.

Sedan vill jag självklart att bandyn tar SM-guld och därmed första medaljen på Friends Arena, så att vi besudlar den för all framtid!

Vi håller tummarna för att dina förväntningar blir verklighet. Tack för att du var med oss, Seb!

20121214-100814.jpg