Kexens kalender: 16 – Tony Johansson

Lucka nummer 16 tillhör Tony Johansson

 Vem är du Tony? Beskriv din bajenprofil för våra läsare.
– Tidigare vice ordförande i Bajen Fans, redaktör för Bajen Fanzine, programledare för Bajenland och Bajenbloggare på Eurosport. Numera nöjer jag mig med att småbittert twittra om min grönvita omvärld och slaviskt följa våra hjältar i bandy och fotboll. Och i handboll när möjligheten ges. Anser för övrigt att bandy ska spelas utomhus, att fotboll ska spelas på gräs och att Conny Rydqvist borde få en staty på Zinken.

 Summera Bajenåret 2012 med tre meningar.
Semifinal i bandyn var vad man kunde förvänta sig.

– Fjärdeplatsen i fotbollen var bättre än väntat, tack vare att det dök upp ett gäng riktiga lirare i laget efter sommaren.

– Årets varmaste tack går till Peab som gav oss en bättre trupp och fler matcher på Söderstadion.

Vad var bäst med 2012?
– Kennedys hörna, Snygg-Eriks anfallsspel och Stoffe Lallets ständiga upprymdhet som närmast påminner om en labradorvalp på syra.

Vad var sämst?
– Greggs paraply, Törnstrands armar och Kasper Mileruds flytt till Sandviken.

Berätta någonting som omvärlden inte vet om 2012.
– Att jag monterade upp en sak hemma som jag monterade ned på Söderstadion.

Vad har du för förväntningar på 2013.
– Att vi tar hem bandyguldet i den där förskräckliga konservburken i Uppland.

– Att bygget av nya arenan försenas ytterligare så att vi får vara kvar på Söderstadion.

– Att Bajen tar tredjeplatsen i superettan.

Grin-OlleSöderstadion 2001. Den 21:a oktober. Say no more.

Tony Johansson 2 Färg