Kexens Kalender nr 22: Gabriel Isoz

Lucka nummer 22:s representant är en kille med stort hjärta och löjligt stor kunnighet i Hammarbys kuriosa och historia. En mästare på hammarbyquizzer. Fråga vad som helst, och där kommer ett svar.

Hej Gabbe. Vem är du egentligen?
Gabriel Isoz.

Jag ser det mesta i sportsväg när det gäller Bajen. Sedan är jag ordförande i Hammarby Innebandy samt sitter i valberedningen för Bajen Fans tillsammans med Robban Ljung, Anna Andersdotter och Ludvig Davidsson.

Summera Bajenåret 2012.
Pånyttfödelse. Engagemang. Framtidstro.

Vad var bäst 2012?
Att ett gäng engagerade, drivna och uppmärksammande Hammarbyare befriade Hammarby Innebandy från ett gäng fifflande innebandyentreprenörer från Haninge.

Vad var sämst 2012?
Utan tvekan polisens övertramp i hemmamatchen mot Assyriska. Detta är och förblir en stor skandal. En ännu större skandal är att de friades från alla övertramp.

Årets skandal i din Hammarbyvärld, vilken är det?
När min vän Fredrik Notini som agerade chaufför åt oss, drar ifrån oss i bortamatchen mot Halmstad. Trots att jag dessutom fyller år denna dag så tar han bilen och åker hem till Stockholm utan oss andra i bilen.

Tyvärr missade han således denna dags match med tillhörande fest på kvällen i centrala Halmstad.

Vad har du för förväntningar på 2013, Gabbe?
Bajen ska tillbaka!

Troligtvis får vi även säga hejdå till Söderstadion och då kommer jag att fälla några tunga tårar.

Tack Gabbe, och god jul!

20121222-075648.jpg

20121222-075654.jpg