Vintertankar

Vackert

Det är oändligt vackert ute. Utsikten från mitt köksfönster är magisk. Att se snön ligga så där pudrigt vit över taken är speciellt. Har inte sett det i dagsljus än eftersom den tiden, då ljuset lyser här över Norden, spenderas ute i Bromma. Men även här i mörka vinterkvällen är det vackert. Stod nyss i köket och spanade ut. På andra sidan ligger Konradsberg. Ser den gamla sjukhusbyggnadens konturer. Vackert.

Jag gillar inte vintern alls. Är sommartjej. Men måste ändå tillstå att om det nu ändå ska vara januari så kan det lika väl få vara som nu. Ett par minusgrader och vacker, vit snö.

Fotbollssäsongen är igång igen. Laget tränar. Bosön är dessvärre på helt fel sida stan så får egen del lär det bli vansinnigt få träningsbesök. Tidigare år har jag haft tjänster där jag själv kunnat styra delar av min arbetstid. Nu när jag har klass på heltiden så är man låst. Jäkligt låst. Därför blir det färre besök än vanligt.

Jag är redan frustrerad över det.

Men jag ska inte klaga. Jag har ett jobb jag älskar. En arbetsplats full av sjukt duktiga kollegor. En klass som kommer högt upp på listan över best ever.

Vi kikar på resor till Cypern. Drömmer. Hoppas. Det är inte säkert att det blir av. Det finns så många om, men och kanske. Till syvende och sist handlar det om huruvida chefen beviljar ledighet i kombination med om det är värt det ekonomiskt.  Tidigare år har vi haft större budget från svenskafans, men i år blir det till att betala stor del av resan själv. I kombination med att då ta tjänstledigt utan lön och dessutom jobba hårt så in i helvete (för tro det eller ej, det är träningsläger även för oss som vill skriva och bevaka) så ska jag fundera på om det är värt det.

Men jag vill. Oj vad jag vill.

Drömmar om sommar. Drömmar om fotboll.

Ska försöka njuta av vinterdagar så länge.

image