Sol, kaffe och Bajen

När jag bodde i Hökarängen spenderade jag många vinterhelgförmiddagar på Gubbängens IP med en kaffe i solen. Det var där syrrans grabbar började spela bandy i GT. Det var en lagom hundpromenad och alltid skön stämning och kul att följa Ulf och Olas utveckling. I dag var jag där och såg Mona spela match. Den första jag sett henne spela faktiskt. Och jag blev riktigt imponerad!! Fast hon bara är åtta spelar hon med flickor 10 och i matchen jag såg mötte de ett killag från GT. Jag tycker att de var duktiga och verkligen spelade bra tekniskt för att vara i den åldern. Tjejerna var också riktigt tuffa och orädda, vilket var kul att se. Och de vann rättvist med 4-3. Stolt moster.

Det blev en riktigt fin förmiddag med underbart väder ja, en fin dag med massor av kaffe och skönt häng. Var i Eriksdalshallen och kollade in handbollen också, vilket tyvärr var en besvikelse. Började bra, men sen tappade de allt och det slutade med förlust. En sur sådan.