Jante – I`ll kick your ass

En minimänniska från Lilla Sportspegeln frågar Zlatan på en presskonferens:

– ”När du var liten, visste du att du skulle bli proffs redan då?”
– ”Hehe, ja, det visste jag.”

Och jag tänker att jag verkligen älskar det ickejante Zlatan står för. Jag gillar det hos alla andra också såklart. Men grejen att våga erkänna att man tror på sig själv, att man är bra, att man kan, att man duger. Det är så viktigt, och i många fall avgörande för om man ens ska våga sig på utmaningar. Att erkänna sig själv. Inför sig själv och andra.

Bara en reflektion.

I perioder skriver jag ”bra/mindre bra-listor” på kvällarna. Det rör alltså vad jag gjort bra och mindre bra under dagen. I dag står det:

Bra
Lyckades parera ett femårsutbrott med en guds tålamod. Jag är bäst.
Tackade nej till semla, kakor, kex (fast jag åt massa godis).
Tagit på mig att göra en hemsida åt någon jag tycker om, fast jag aldrig gjort en hemsida.

Mindre bra
Orkade inte tjafsa med Shreken. Hon slapp borsta tänderna.
Tankspridd och hällde pesto i yoghurten istället för lingonsylt.
Tagit på mig att göra en hemsida åt någon jag tycker om, fast jag aldrig gjort en hemsida.

God natt vänner och ovänner.jag 028

begins