Måndag, Bron och äntligen beslut om bandyhall i Stockholm

Måndag. Min värsta dag i veckan. Ja, helt säkert mångas värsta dag. Jag är alltid superstressad, får för mig att allt som ska göras under veckan måste göras just precis nu. Numer är jag i alla fall medveten om känslan, försöker möta den och jobbar på att inte förlora för mycket onödig energi på att få panik. Börjar dagen med att göra en plan och påminna mig om veckans andra dagar. Tänkte att skriva ett blogginlägg kan vara bra också. Att påminna om helgen. Och att jag faktiskt ska ha semester om en vecka. Börjar bli en tradition nu att ta ut lite av semestern på vintern. Mitt i kaoset med bokslut, rapporter och ansökningar drar jag iväg en vecka. Det som jag trodde var omöjligt funkar. Med något att se fram emot blir det annars tråkiga kontorsarbetet lite roligare och efter så har jag ny energi och jobbar lite fortare.

Jobbfri helg. Lite Bajen och häng med vänner och familj. Och mycket vila. Snöade in på serien BRON. Älskade den.

I går var det bandyns dag som började med en demonstration för en bandyhall i Stockholm. Jag mötte tåget när de kom på Hornsgatan med trumma och fin sång. Dagen innan hade det efterlängtade beskedet kommit från Stadshuset, att det nu äntligen skall fattas beslut om en hall i Tallkrogen. Beslutet skall tas i vår. Mycket mycket bra.

Innan matchen defilerade bandykidsen, däribland Mona (systerdotter). Viktigt att vara på plats då. Men ska erkänna att jag smet hem innan matchen var slut, hade frusit på träningsmatchen i Solna dagen innan och nu blev det bara för mycket kyla, så jag kröp ner i soffan och kollade de sista avsnitten av BRON.