Moody Monday

Ett päron leder alltså till husrannsakan. Är det vettigt? Är det rimligt?

Nej!

Det är vansinne. Naturligtvis ska det inte kastas prylar. Men proportionerna är vansinniga. Om en av mina elever skulle sula ett päron på mig mitt under en lektion. Hårt. Så hårt att jag får en svullnad så skulle min rektor reagera kraftfullt. Hon skulle förmodligen polisanmäla det. Det skulle absolut få konsekvenser för den enskilde eleven  Skulle hon stänga skolan? Nä. Absolut inte.

I min värld, där vänner som får inbrott i sommarstugan inte ens får besök av polis trots ordentlig skadegörelse och svineri, känns det sjukt att polisen gör husrannsakan för ovanstående grej. Slöseri med resurser. Tjänstefel.

Och att Mjällby åker på en merkostnad för flyg och hotell för typ trettio personer är ett skämt det också.

Gör om – gör rätt

Något som förövrigt också stämmer på vårt kära Hammarby. Jag är orolig. Inledningen har varit under all kritik. Örebro, som vann idag, står näst på tur.

Jag har mina dubier kring laguttagning och matchcoachning. Ser ingen röd tråd. Ser dessutom osäkra spelare. Ser spelare som frustrerat hugger på varandra. Det oroar mig.

Jag går omkring med en pissig känsla i kroppen. Allt beror inte på säsongsinledningen. Det är många faktorer som kunde varit bättre i min tillvaro. Tröttheten äter mig.

Bilden på marschen taget från taket där på Götgatan igår är inget annat än magi. Kanske den finaste supporterbilden jag sett.

image

Fotografen är okänd för mig. Vill gärna credda denne med namn. Bilden är helt magnifik

Den tysta minuten igår inne på arenan var stark. Så många känslor. Så mycket tårar. Saknar farsan som fan. Han om nån kunde bena ut min vånda. Ge mig perspektiv.

Moody Monday. Går och lägger mig. Hoppas på en trevligare tisdag….