Fredagssoffan

Ska alldeles strax gå och lägga mig. En intensiv vecka på jobbet. Sjutton samtal avklarade. Har en egen liten nedräkning. Slappar på soffan och glor på Tyst Vittne. Trött.

Åkte till Veterinärgränd en sväng efter jobbet. Kom samtidigt som tryckeribudet. Som kom med det jag också var där för. Åkte därifrån med 140 nytryckta matchprogram och två affischer på Kennedy.

Jag är jävulskt stolt över även det här numret. Ni bara måste köpa. Jag och Malin ämnar göra Södermalms krogar inför matchen. Om ni matchladdar där tycker jag att ni ska avvara en tjuga. Köpa programmet. Läsa intervjun med Guldborg. Och om året 1998.

Naturligtvis kommer försäljning att ske även i anslutning till arenan. Precis som vanligt.

Efter det fick jag äran att kvalitetshänga med bästa Mia och Anna. Fika, snacka. Ta ikapp.

Fina, fina vänner. Det var exakt det jag behövde. Är så tacksam för att de finns i mitt liv. Behöver deras klokskaper. Och kärlek.

I morgon blir det Kanalplan. Klockan 14 spelar U19-laget match mot Gefle. Med en riktigt stark startelva. Den matchen vill jag se.

Litar på att de vanliga dårarna gör mig sällskap där på träläktaren. Ta en fika i Cafét. Prata fotboll. Gemensam ångest inför söndagens sjukt viktiga fajt.

Bajensläktet. Det bästa.