Merry Monday

För en vecka sen var det tunga steg till jobbet. Besvikelse i benen efter bara 1-1 mot Värnamo.

I morse vaknade jag före klockan ringde. Helt annan känsla i sinnet. Tog en rask promenad runt min lilla ö här i Fredhäll. Petters nya platta i lurarna. Bra start på veckan.

Segern gav mig energi. Avverkade fyra nya utvecklingssamtal. Bara ynka tre kvar. De 21 jag haft har gått toppen. Har verkligen sköna elever och bra föräldrar.

Fick en fin inbjudan till CL-häng. Som jag ser fram emot. Det var länge sen vi sågs Cissi och jag. Så länge sen att jag nu ska få se deras nya boende. Och få glo på fotboll med en av den mest talangfulla fotbollstjejen jag känner. Efterlängtat. Även om mamma Cissi är helt feltappad gällande lagtillhörighet så är dotter Ida på den goda sidan. Vi ska sjunga lite bajensånger vi.

Ny match väntar på torsdag. Jag åker inte till Falkenberg. Däremot tror jag de andra två kexen åker. Är lite avundsjuk men det funkar inte med jobbet.

Ny vecka. Nya möjligheter.

Tack för det Bajen. Tills torsdag åtminstone.

….Skriver hon samtidigt som Ellos gör ett drömmål på djurgårn. Gör inget alls…..