Brage away

Packat bortamatchväska. Bamsefilmer, målarböcker, bokstavskex. Shreken följer med, såklart.

Bussen går 10.30 från Gullmars men vi bussvärdar samlas vid 9.45. Det här blir bra. 7 bussar rullar från Stockholm, och så en jädrans massa minibussar och bilar utifrån olika delar av landet.

Jag har noterat att denna blogg blir extremt lidande av mitt arbete i Bajen Fans. Det känns inte bra. Har mycket jag vill säga och skriva men hinner inte. Där är galenskap i mitt schema. Jag snittade min tid som jag lägger ner på BF just nu till ca 5 timmar om dagen. Då fattar ni. Den här veckan har jag bland annat hjälpt till att styra upp bussresan som träder i kraft i dag, suttit i flertalet kvällsmöten gällande det extrainsatta årsmötet 19 maj, lobbat för ett påminnelsebrev till medlemmar som missat att betala in sin medlemsavgift, pumpat ut information på hemsida Twitter och Facebook gällande matcher, bortamatcher, årsmöte, samlingskrogar etc, fixat gymkort åt folk som tappat bort sina medlemskort, haft tät dialog med Hammarby Fotbolls SLO gällande förutsättningar och kravställningar inför Brages läktare, medlat mellan människor som behöver medling, vi har drivit frågan gällande de alltför höga klackplåtspriserna där borta och fått gehör för detta. Vi har lyckats förlänga PSG-rabatten, öppnat upp för tifostöd till sista hemmamatchen på Söderstadion, uppmanat till en insamling gällande grönvita eldsjälar som lämnat oss. Och mycket annat.

Nu tar jag det märkliga barnet under armen för en kaostripp mot Brage. Mot 3 poäng och förhoppningsvis inte en läktare som rasar i brädor.

FORZA BAJEN – SES PÅ BARRIKADERNA!

1204 443