Sommarkvällsreflektion

image

Med den här utsikten gick jag sakta hemåt. Strosade över Västerbron efter en fin kväll med bästa matchprogramsgänget. Bra musik i lurarna och en känsla av välmående trots allt.

Det har varit en förjävla pissdålig vår. Att pappa gått bort går liksom inte att förstå. Sorgen kommer fortfarande i vågor som river upp det stora såret av saknad. Han fattas mig.

Inte blir det lättare när Bajen underpresterar. Inte blir det ett dugg enklare av att sista matchen står för dörren.

Men under promenaden över bron efter fint vänhäng och en vecka med roliga jobbbesked och än finare möten känner jag äntligen att det fina väger över. Att det finns saker omkring mig som ger mig mer energi än sorgen och frustrationen kostar. Att jag äntligen ligger på plussidan igen. Den känslan var det längesen jag hade.

image

Det här gänget ger mig glädje. En samling godhjärtade, rättrogna människor med grym kompetens. På den trevliga, nyöppnade italienska sportbaren Enzo vid Hornstull satt vi och åt gott och drog bajenminnen.  Redaktör Hagström ville att alla vi skulle lista våra fem bästa respektive fem sämsta minnen från Söderstadion.

Ingen lätt uppgift.  Diskussionerna gick högt. Du som läser, delge gärna din egen lista i kommentarsfältet. Höjdpunkter och lågvattenmärken. Shoot!

Och för att få ”facit” ska du se till att ha pengar redo för det digra specialnummer vi just nu gör inför den sista matchen. Det mest omfattande av alla program vi gjort. Vi kommer att höja priset till 30 kronor för detta nummer. För vi vill få med allt. Göra ett historiskt dokument om en historisk händelse. Hoppas ni köper.

image

På terrassen utanför fanns historieladdade bänkar. Det sas vara de träbänkar som prydde sektionerna J och K tidigare. Just ovannämnda bild tillägnas Sara som tack för KEX-bilden hon tog åt oss.

Skolavslutningen avklarad. De flesta jobbmåstena är fixade. Sommarledigheten hägrar.

Och på lördag en grönvit resa till Degerfors.