Det är tiden..

Vackra Sjövik

Vackra Sjövik

Flera har sagt senaste tiden att ”hoppas att du får tillbaka suget att blogga lite mer regelbundet..” För så är det ju, att ibland flyter det på och man hamnar i ett bloggflow, medan man andra gånger av olika anledningar inte får ur sig ett ord. Men nu har det inte handlat om det. Jag har flera gånger ”skrivit” i hop texter i mitt huvud, men det har helt och hållet handlat om att jag inte har haft tid. Det har varit jobb nästan dygnet runt senaste tiden, roliga saker det mesta, men väldigt mycket. Och kanske har det varit bra att koppla bort Bajen i alla fall lite grann.

I helgen missade jag min första match för året. Inte bara att jag inte kunde vara på plats, utan jag kunde inte se den på tv heller. Jag följde den via uppdateringar på twitter och SMS. Men shit va härligt det var att kunna konstatera att vi vunnit och bara lägga undan telefonen och återgå till det jag höll på med. Jag var nämligen i Dalarna på en stor konferens. 110 personer som diskuterade Palestina/Israel-konflikten i tre dagar. Eller ja, det är en fantastiskt vacker miljö med möjlighet till att paddla kanot, promenera, grilla och röka vattenpipa vid stranden. Efter helgen har gäster från Palestina och Israel varit i Stockholm och jag har tagit med dem runt i stan och på möten.

Nu har jag kunnat pusta ut och ta det lite lugnt. I går blev en riktigt bra ledig eftermiddag, först med lunch med en fin vän, sen fika med både Mia och Pernilla för att sedan åka till Årsta och kolla in första a-lagsträningen på länge. I strålande sol och med sköna människor runt omkring.

Lugnare på jobbet och med det politiska engagemanget betyder att jag inte kan hålla tillbaka känslorna längre kring att det är sista matchen på Söderstadion på söndag. PÅ SÖNDAG. Herregud. Fortfarande tror en del inom mig att det ska meddelas att det inte blir någon flytt. Förträngning på hög nivå. Men det är väldigt väldigt fint med allt som nu skrivs kring Söderstadion, av Bajen Fans, Hammarby fotboll och andra. Och det ser ut att bli en fin och väl planerad dag på Söndag.

När matchen närmar sig spelar det ingen roll var jag befinner mig och att jag har superintressanta och trevliga människor runt mig. Då är det 90 minuter med nerverna utanpå. Och jag var så rädd nu att jag skulle mot min vilja gå och deppa efter. Det slapp jag. Så jävla skönt!!

När matchen närmar sig spelar det ingen roll var jag befinner mig och att jag har superintressanta och trevliga människor runt mig. Då är det 90 minuter med nerverna utanpå. Och jag var så rädd nu att jag skulle mot min vilja gå och deppa efter. Det slapp jag nu. Så jävla skönt!!