På resa.. mot nya uppdrag!

Klockan fyra i morse lämnade jag mitt kära Årsta för att ge mig ut i världen på nya uppdrag. Nu har jag landat i Palestina och tillbringar första natten på mitt favorithotell i Östra Jerusalem där jag efter att ha sovit middag just beställt in linssoppa och hommous. Det gör jag alltid. Här samlas människor från världens alla hörn tillsammans med palestinier, äter, dricker och röker vattenpipa. I morgon drar jag vidare till Gaza.

Uppdraget den här resan är att göra en tidning, eller en skrift: Idrott under ockupation. Så jag har många spännande möten framför mig, med surfare, dansare, fäktare, fotbollsspelare etc. Vi ska visa alla problem det innebär att bedriva idrott här, men också allt det positiva. Om hoppet och drömmarna som det ger människor, inte minst unga.

På resa här innebär många timmar i bilen med min vän och vår chaufför T. Han fick en present i dag, så att jag ska känna mig hemma i bilen. Han är fotbollstokig kan tilläggas. (och jag har lovat den där flaggan i flera år, men glömt att ta med mig, så nu äntligen!!)

Jag kommer titta in här lite då och då under resan, men vill du följa mig mer så kommer jag att blogga regelbundet på min blogg annawester.se

20130630-175348.jpg