Ville något annat

Ligger i sängen.  Kan inte sova. Är trött och urlakad men huvudet snurrar. Tankar och känslor i ett rörigt sammelsurium.  Får ingen riktig styrsel på någonting.

Vi har fått en sprillans ny arena.  Vi spelade den första matchen där idag. Det gick sådär.

image

”Med solen i ögonen och spilld mjölk över allt. Det stinker av gammalt groll”

Orden kommer från Lasse Winnerbäck. Jag hade sannerligen solen i ögonen under matchen. Jösses vilka strålkastare. De kändes både felriktade och för kalla.  Stundtals nästan smärtsamt.

Det är å andra sidan fler saker som smärtar. Superettan smärtar. Hugger som en kniv. Hatar det. Hatar, hatar, HATAR den här serien. Tycker så vansinnigt illa om att vi inte vinner. Fast att vi borde. För att vi måste.

Smärtar gjorde också bilden i tidningen i morse.  Gåvan till aik. Hånet mot oss supportrar.  Sluta för bövelen att göra sådana där klantiga, ogenomtänkta saker. Jag fattar att man vill ta avstånd från våldet och den stundtals hårda stämningen mellan oss och dif. Men att börja klyscha iväg citat som irriterar och dessutom då bildsatt med något som fick mig illamående.  Man hade kunnat göra det så oändligt mycket smartare och bättre.

image

Det finns ju sån fantastisk potential.  Vi är så gott som trettiotusen personer på plats för en mittenmatch i Superettan.  Hamnarbys supportrar visar ett enormt engagemang. 

Men jag ska erkänna att jag börjar svikta lite nu. Jag försöker och försöker vara positiv. Se möjligheter och se lösningar. 

Men numera har jag tunnelseende och himlen känns på tok för mörk. Jag gillar det inte.

Så en mållös match där förutsättningarna för att skapa magi fanns gör nu att jag ligger sömnlös. Sömnlös och frustrerad.

Och också ledsen.

Jag ska försöka fokusera på det som faktiskt finns.  Fina vänner,  passion, omtanke och vilja. Här finns uppkavlade armar i supporterleden. Här finns jävlaranamma och kärlek.

Men det måste vända snart. Den här ökenvandringen äter mig. Det är dags att vinna matcher.

Kämpa Hammarby!