Att segra är bra för själen

Hade ju ställt in mig på att inte följa matchen.  Sen kom jag på att den där goda 4G-täckningen borde kunna lösa biffen.

Några knapptryck senare kunde jag se matchen streamad på TV4 premium. Fungerade suveränt.

Trodde inte mina ögon när den i senaste fajten briljanta ÖIS-målvakten får ett sjukt jävla hjärnsläpp och misstajmar ett utrus och parerar instinktivt med händerna. Långt utanför sitt straffområde.  Domaren kan inte göra mycket annat än visa ut honom för målchansutvisning med mindre än en minut spelad.

Jösses.

Självklart påverkade det matchen mycket sett över nittio minuter men inte under den första halvleken.   Vi lyckades inte alls få något fart i spelet trots en man mer. Dålig kvalité i inlägg, slarv i uppspelen, usel rörelse och noll heta målchanser.  Noll.

Enda fina var att jag hade sällskap framför storbildstv:n

image

Jag skulle ljuga om jag sa att det var fina ord som sas i paus. Jag var rejält besviken.  Tur att Nora just då var ute och vattnade blommor med sin farmor.

I den andra halvleken blev det bättre. Ett fint inlägg från Kennedy når Erik Sundin som kommer i en perfekt löpning och med vänstern petar den förbi deras målvakt.

Synnerligen skönt. Abnormt viktigt. Och effekten precis den jag hoppats på. Mentalt behövdes det. ÖIS blev tvungna att lyfta sitt spel. Samtidigt fick vi luft under vingarna och började spela med större självförtroende.

Adelstam fick komma in. Figge slår ett inlägg från vänster och Mattias hänger tvåan framför klacken.  Alla målen föll framför de drygt 700 som tagit plats på bottasektionen. Kunde inte låta bli att unna varenda en av dem den där efterlängtade känslan att få leda och gå mot seger.

Erik Sundin kröner därefter det hela med ett riktigt elegant vänsterskott i krysset. Hans andra mål för dagen och dubblerade sin målskörd för året.

Skön och välbehövlig seger. Att få åka hem med 3-0 i bagaget är precis vad både spelare och supportrar behöver.

Första halvlek tänker jag förtränga. Tackar Abrahamsson för chansen att gå spela numerärt överläge för det gynnade oss. En eloge till killen som rakryggat ställde upp i fyrans sändning efteråt och tog snacket om sin fadäs.

Spelet efter första målet såg lovande ut. Ett rakare spel med bättre inläggsspel från kanterna.

Det finns att jobba på men det här behövde alla med grönvita hjärtan.

Nora firade segern med ett kvällsdopp i emaljhinken med segervrål på det.

En typiskt bra sommarkväll.

image

Tack Bajen!