Nystart på distans

Det är match ikväll. Vi möter Örgryte borta. Det har hänt väldigt mycket i Bajenland sen vi senast hade match. Även den mot Örgryte. 

Vi har fått en ny tränare.  Gregg Berhalter fick lämna till förmån för Thomas Dennerby. 

Personligen tror jag bytet var helt rätt. Jag tror inte att Gregg hade de rätta förmågorna att leda Hammarby.  Det krävs mer erfarenhet och jag tror även att Greggs väldigt amerikanska ledarstil passade dåligt hos oss.

Huruvida Dennerby är rätt man i långa loppet låter jag vara osagt. Här och nu känns det bra även om jag tillhör skaran som önskat ett byte tidigare. 

image
Frukost på altanen med schysst utsikt

Jag kommer inte att kunna se matchen ikväll.  Är på landet med familjen. För första gången på flera år tog jag mig hit. Mitt i mellan Gävle och Söderhamn har mamma ärvt morfars ögonsten. Pappa har lagt ner hela sin själ här genom åren och att vara här utan honom känns konstigt. Och återigen ofantligt tomt.

image
Maja-Clara och Olle -charmtroll!

Men fullt av liv här ändå. Brorsbarnen är helt magnifika.  Så fina och glada. Att få hänga med dem ett par dygn är bra för mig även om jag just idag väldigt gärna varit på väg till Göteborg.

Ikväll hoppas jag på en nystart. En ny röst som förhoppningsvis tillför bra saker.

Jag hoppas få rapporter om taggade spelare som presterar. Vill höra om satta målchanser och fart under fötterna.

Jag kommer att sitta som på nålar. Knappt någon mobiltäckning alls märkligt nog full 4G. Tur för mig.

Vet att Anna och Mia reppar kexen på plats. Litar på att alla grönvita färgar staden. Håller tummarna för att alla ni som åker får ett trevligare bemötande än senast.

Jag käkar ”plåplär” och går ”palanskorv” (balansgång) med bästa Nora i väntan på matchen.

image

Inte fy skam det inte.

Kämpa Bajen!