Det här behövde vi. Tack alla!!

Jag vet att det här bara var en seger och att första halvlek var dålig och att vi inte kan dra för höga växlar på det här. Men jag gör det ändå. För att jag behöver det. För att vi alla behöver det. Måste erkänna att jag inte var jättepepp på den här bortaresan när jag planerade in den för länge sedan, många timmar i buss och tanken på en hemresa är ju numera förknippat med oro, besvikelse, frustration och på sin höjd lättnad. Men efter att ha följt träningarna förra veckan, sett den nya energin i truppen så började jag nästan längta.  Jag längtade också efter att få ställa mig på en bortaläktare, plötsligt kändes det tryggt och hemma efter allt som varit med arenabyte; sista match på Söderstadion och premiären på nya.

Det var ett grymt drag på läktaren och en underbar känsla att igen få uppleva att vi står kvar stolta och sjunger långt efter att slutsignalen har gått. Att vi möts glada ute vid bussarna. Och att resan hem bara flöt på. Att jag var trött när vi kom fram till Gullmars klockan halv fem, men inte helt slut. Inte krossad liksom. Vi skildes inte åt i tystnad, utan vi pratade och var glada. Hoppfulla.

Ja så valde vi att hantera den här 3-0 segern. Men vi alla vet ju vad som krävs. Tror inte att någon ropar hej egentligen, vi bara inser att hoppet betyder så himla mycket. Att segra är bra för själen, som Pernilla skrev i förra inlägget.

Tack alla för en bra dag, kväll och natt i går. Tack Bajen för segern!

Med min bror Axel Sandin. Foto: Peter 2 meter