Veckan som gick

Bloggen är inte uppdaterad på en hel vecka. Det är rätt kasst. Men å andra sidan har det varit en intensiv sådan.

Örebro fick besök i måndags. Många bajare men ingen seger. Bara en jävla ribba i vägen i slutet när Adelstam nickar. Vi kvitterade sent. Max ordnade det. På vägen hem höll en grävling på att få sätta till livet. Den väjningen väckte alla i bilen.

image

På tisdagen var det dags för skolstart. Fick träffa de efterlängtade kidsen. Härliga ungar. Ser fram emot ett läsår med de bästa.

Nästa roadtrip blev till Värmdö. Längst ut på Norra Värmdö låg ett charmigt hotell med en vidunderlig utsikt över Oxdjupet. Där vid Fredriksborgs fästning parkerade Elin och jag oss på varsin caféstol för att avnjuta en helt magisk konsert med Magnus Carlson och Ebbot Lundberg.  Sommarens bästa konserupplevelse. Kanske faktiskt en av livets bästa. Smått surrealistiskt att sitta på första parkett och få höra pärlband av låtar framföras perfekt.  Riktigt jävla bra. Jag både skrattade och grät. Weeping Willows spelar ju på Mosebacke i veckan. Har ni möjlighet.  Gå dit!

image

Innan helgen hann jag med en punktering på bilen. Inte veckans bästa.

Fredagskvällen spenderades på Svejk mef kompisar från förr. En fantastisk nostalgitripp med vänner jag lärde känna under den enda perioden jag hängivit mig åt dataspel.  Under tidigt 2000-tal spelade jag Managerspelet Hattrick. Hade även förmånen att få vara spelledare där under en period. Mötte människor som numera är mina bästa vänner.

Lördagen ägnades åt återhämtning för att sen ladda för Lasse Winnerbäck.  Han är min husgud. Det var konsert på vår nya arena. Där vi stod på innerplan var det en bra upplevelse.  Robyn är grym. Vilken kvinna.

image

Anna vaktade förövrigt de viktiga målen. De där Hammarby i och för sig inte direkt slitit på maskorna. 

Söndagshäng i Skogås och energikick av brorsbarnen.  Tvillingarna fyller 6 månader idag förövrigt. Vet inte om sånt ska firas men de är onekligen underbara.

image

Lite fotboll med en god vän hemna i tv-soffan fick avsluta söndagen. Nu ligger biljetten i plånboken.

I morgon vankas styrelsemöte i Pelle Lindberghs minnesfond följt av match.

Och du, köp matchprogrammet i morgon!