Mot nya tider..

I helgen ”invigdes” vår nya arena. Lite konstigt tycker ju alla vi som redan varit på flera matcher där, men det är mycket som är konstigt i dessa nya tider. Efter nio evenemang väljer man alltså att bjuda till invigningskalas. I lördags på dagen var det jippo för familjen i Globenområdet. Jag var där och fotade för Hammarby Fotboll. Höll mig där vid tältet, det var som en grönvit oas i kommersen där andra lag var lika representerade som vi. Många bajare kom förbi och vi kände alla likadant, att det kändes konstigt. Men gud vad vi kämpar. Och de flesta verkar som jag tycka mycket om arenan. Men förändringen är så stor, från vår egen Söderstadion till den här som både är vår men ändå inte.

Så fick jag spontant erbjudande om biljett till lördagskvällens konsert med Robyn, Winnerbäck och Kent. Funderade fram och tillbaka innan jag tackade ja. Hade egentligen andra planer, men blev pepp av att så många jag kände skulle gå och tacksam att bli medbjuden såklart. Och nu i efterhand är jag glad att jag gick dit. Det blev en superfin kväll. Alla tre var toppen!

Det märkligaste inslaget var själva ”invigningen” med tal av Ninna Engberg och Madelene Sjöstedt och någon reklamfilm för arenan. Blundade faktiskt en stund och tänkte mig bort någon annanstans.

Ljudet har många frågat om. Vi stod nere på innerplan och där var ljudet bra, riktigt bra tyckte vi. Men folk på läktarna klagade och många gick hem. Det kunde man läsa på haschtaggen #tele2arena bland annat.

20130826-074811.jpg

20130826-074825.jpg

Det är inte riktigt som hemma ännu, men jobbar på det..