Fredagsmys

image

Jag är på Ekerö.  Hos guddottern och hennes två småbrorsor. Mamman och pappan är på fyrtioårsfest på sköna Södermalm.

Hon är stor nu. Tretton.  Vi satt en och en halv timme kring middagsbordet hon och jag. Pratade om livet, vad som är lätt och vad som är svårt. Om orättvisan av att vid knappa tre drabbas av diabetes.

Ett fint och varmt samtal.  Sånt som betyder mycket för mig. Hon är viktig för mig. Känner så starkt att jag vill finnas för henne. Närhelst hon behöver. 

Har haft andra samtal idag. Bajenrelaterade. Långa. Intressanta men också smärtsamma.

Tittade just på lite skakiga Youtube-klipp från den där bussen. Och en kvinnlig polis som flippade.  Blir alldeles matt av att läsa BFs sammanställning av gårdagens händelser och vittnesskildringar.

Here we go again. Tröttsamt.  Och också smärtsamt.

Grämer mig mycket att jag missar tisdagens viktiga möte.

I morgon spelar damerna på Kanalplan. Ska försöka ta mig dit. Söndagens U17 ska jag också kika på.

Men först godnattsaga för I. Han fyllde sju igår. Bajenskivan han fick har vi redan lyssnat två varv på. Han såg rejält nöjd ut där han dansade till ”På min mammas gata”.

Ska nog berätta lite om Nacka istället för att läsa…