Hösten

image

Den dök upp nu. Hösten.  Har precis vandrat hem längs Hantverkargatan i mörker och kyla. Det bet rejält i kinden. Tjockare jacka och vantar.

Var ute och åt middag med en god vän. Gnagare som han är blev det en hel del fotboll. J är klok. Han tillhör de där som är precis lika engagerad som jag. Vet vad det betyder när det blåser motvind. Har varit med om det.

Jag har en personlig rejäl motvind för tillfället.  Många tankar som far i skallen.  Om vad som är viktigt.  Om vad jag kan kontrollera och hur jag ska hantera mitt engagemang. För att fungera själv.

Fick fin input ikväll. Nya tankebanor.

Kanske kan hösten komma med något nytt. Kanske kommer saker att hända som ger om inte medvind så åtminstone lite kavt lugn. Skulle behöva det.

Har avslutat en stor grej på jobbet idag. Ni vet säkert känslan av att avsluta ett projekt som slukat mycket kraft. Firade det med en jordgubbsdrink på Lokal.

Hösten. Ska åka till Portugal på jobbresa och sen fira min egen fyrtioårsdag.

Kanske kan bli fint trots allt.

image