Onsdagsord

Jag ligger hemma och kurerar mig. Mina två första sjukdagar på många år. Är dock feberfri idag vilket innebär att jag kan jobba i morgon.

Har tid att följa lite sociala flöden samtidigt som jag ligger i soffan.  Och tid att läsa mail.

Det damp just ner ett mail med en fin bild från bästa layout-Johan. Ett omslag.

image

Den här är på tryck nu. Boken med stort B. Den som föreningen Supportrarnas Matchprogram tillsammans med Kalla Kulor ger ut. Om ett par veckor är den här. Jag längtar och hoppas att ni är fler därute som ser fram emot boken. Mycket text och mycket bild utlovas.

Vidare gläds jag åt att Jonathan Tamimi blivit uttagen i P19/20-landslaget som ska dubbellandskampa mot Finland.  Så himla kul för honom.

Läser också att Hammarby Handbolls spelare Josef Pujol och Richard Hanish blivit uttagna i veckans lag på SVTs handbollsblogg. Handbollen har ju startat lysande med bortasegern mot Guif som tyngsta vinsten.  Har själv inte hunnit gå på någon Handboll än men ska definitivt pallra mig till Eriksdal framöver.

Sen har vi då den här auktionen av matchtröjor från Landskrona-matchen.  Ärligt, jag förstår det faktiskt inte. Om det hade varit till förmån för Bajen Fans eller andra supportergrupper för sveda och värk under speciellt den matchen så hade jag kunnat acceptera det men nu känns det bara pinsamt.  Ur mitt sätt att se på saken så känns det otajmat och fel. Gör liksom ont. Men jag kanske är känslig.

Ute är det höstfärger. Vackert. Ska nog pallra mig ut en sväng igen.

image