Manifestation på Medis

På måndag klockan 18.00 samlas en större mängd bajare vid Medborgarplatsen. Vi vill på detta sätt visa vårt stora missnöje med den dom som kom i veckan. En dom där disciplinnämnden dömer Hammarby dels till en kvarts miljon i böter men även till det bisarra straffet att spela två matcher utan publik.

Jag fyller 40 år om en månad. Har gått på mycket fotboll genom åren. Jag erkänner. Ibland hoppar det riktigt fula ord över den här skolfrökens läppar i samband med match. Men det är ungefär så långt jag sträcker mig.

Nu är jag alltså avstängd i två matcher. Jag får inte se mitt kära Hammarby. Jag straffas på det hårdaste av sätt för något jag absolut inte är delaktig till. Något jag inte heller ser hur jag hade kunnat stoppa. Och med mig är det minst 12 000 personer till i samma sits. Människor som bara vill se Hammarby.

Nej, det som hände på Gais-matchen är inte okej.

Ja, klubben måste fortsätta arbeta med förebyggande arbete.

Men domen i sig är helt horribel. Dels för att det drabbar helt fel personer. Men också att de minskade intäkterna som domen genererar försvårar för Hammarby att jobba med exakt just de här frågorna. Det blir bara helt jävla galet.

Mot detta ska vi visa vårt missnöje. Vi gör det genom att samlas på Medborgarplatsen i de vackraste av färger. Vi ska träffas där och bara visa att vi är många som tycker att beslutet är katastrof.

Det finns massor av information att läsa i ärendet på Bajen Fans hemsida. Du hittar den här.

Om du inte har sett Disciplinnämndens egen strafftombola så måste du besöka den. Genast. Du hittar den tombolan här.

Vi ses på Medborgarplatsen på måndag kl 18!!

beng