Kollegor med stora hjärtan

veganjulbordNu, alldeles nyss, infann sig ett lugn i kroppen. För första gången på flera veckor pustade jag ut och insåg att det är den 11 december och att julen typ är här. Jag har haft galet mycket på jobbet och i livet senaste tiden och har nu bestämt mig för att varva ner ordentligt. Mycket av det jag har haft för mig har varit roliga saker, men tyvärr blir man ju stressad av sådant som är kul också. Jag har hållit många föreläsningar lite här och var i landet, haft besök från Palestina, deltagit i fester och ceremonier. Och nu har jag, inte ensam då men som redaktör, på rekordtid gjort årets sista Palestina Nu.

Som ni märker är det inte så att jag har något att gnälla över, men ärligt så känner jag mig helt slut.

Så medan jag har stressat och varit i en egen bubbla, har kollegorna här på kontoret (som Palestinagrupperna delar med Svalorna Latinamerika, Peace Works Sweden och Liberja Dujar Association) fixat och donat inför en knytisjullunch i dag med Secret Santa där alla fått en person att köpa julklapp till. Klockan halv ett lämnar jag min bubbla och kliver in i köket. Jag blir stum och väldigt rörd. Där är finaste julbuffén med tända ljus och där kollegor med stora hjärtan fixat flera fantastiska veganrätter. Och det är bara jag som är vegan!

Sen inte nog med det, jag får finaste presenten också. Och då inte av någon sportintresserad eller Hammarbyare, utan av just en kollega med stort hjärta.

Den här lunchen blev en bra början på en lugnare period där fokus ska vara familj, vänner, mig själv och lite Bajen såklart. Å kanske blir det en och annan blogg framöver.