Raklång

image

Ligger på soffan.  Ryggläge. Försökte kika på ett avsnitt av favoritserien The Big Bang Theory men det gick inte.

Ljudtrött

Stirrade upp i taket ett tag. Tog ett foto på utsikten. Min kropp och huvud skriker av trötthet. 

Helvetesveckan

Onsdagskväll och mer än halvtid. Har hunnit haft 17 utvecklingssamtal. Gjort 36 timmar på jobbet. Räknar iskallt att det blir minst 24 timmar till kommande två dagar. För mycket.

På lördag ska jag äntligen få se Hammarby spela igen. Längtar efter det.

Kommer att kännas speciellt. För det var just en lördag och stadshagenfajt förra året som jag stod här i vardagsrummet i full vintermundering som telefonen ringde. Mamma som grät att ”pappa dör nu”. Jag hann aldrig dit. Han försvann. 

Det har gått drygt elva månader nu. Alldeles snart ett år. Mitt tuffaste år någonsin.

Men det går. Allt går.

Den här veckan ska bara överlevas. Genomföras.

Sen vankas faktiskt livet. En finhelg i Kiruna nästa helg. Strax därefter en oerhört efterlängtad resa till New York.

Nu däremot.  Nu vankas säng och sömn.

Ses på Stadshagen på lördag!