Sjuk i New York

image

Idag fick jag avbryta flanerandet. Trots att jag var i mysiga Greenwich Village och med det bästa av sällskapet så gick det inte.

Feber och hosta äger mig. Redan gårdagen var tuff men då gick jag på hörntänderna och alvedon. Idag sa kroppen ifrån. Mina leder värker och huvudet är tugnt. Så himla typiskt.

Så nu ligger jag här under dubbla täcken och försöker kurera mig. Hemma fyller de finaste tvillingarna ett år idag och brorsan gav rapporten att Maja-Clara tagit sina första steg dagen till ära.  Nu ser jag fram emot att få komma hem och uppvakta med fasters inköpta presenter.

Jag lyssnar på Bajenpodden just nu. Avsnittet med Nanne Bergstrand. Jag lyssnar noggrant och blir glad över det jag hör. Lugnet och strukturen. Erfarenheten. Men också visionerna.  Det långsiktiga tänket. Äntligen

Om ni inte lyssnat så gör det genast. Bajenpodden.se

image