Med löften om mer

image

Vi slog inte Ängelholm igår. Fast att vi borde ha gjort det.  Chanser saknades onekligen inte men bolluslingen ville inte in. Kanske saknades den där rätta skärpan i avsluten men gästernas målvakt radade upp fina prestationer och utvecklades till något av en vägg.

Ändå känner jag framtidstro. Det såg för första gången på länge ut som att där fanns en tydlig och förankrad plan för hur spelet skulle se ut.

Jag gillade det jag såg.  Jag tyckte flera av nyförvärven såg väldigt spännande ut. Israelsson och Thorstenbö framförallt.

Nästan åttatusen personer på plats. Stundtals riktigt bra tryck på läktaren.

Självklart var det en besvikelse att inte landa tre poäng. Vi borde ha fått med oss det men utvisningen i inledningen på andra förstörde en hel del för oss.

Tävlingssäsongen är igång.  Jag har längtat.

Nu håller jag tummarna för att inte bandysäsongen tar slut ikväll.