15 dagar kvar: Hur är läget, Viktor Nordin?

viktor3

Det är inte långt kvar till seriepremiär. Bara 15 dagar. Hur tycker du att läget för laget är?
– Jag tycker att känns toppen, även fast vi haft många nyförvärv som tillkommit inför säsongen tycker jag att gruppen har kommit ihop jättebra och det känns som att alla har hittat sina roller både på och utanför planen.

Du själv då? Hur tycker du din försäsong har varit?
– Min egen försäsong har känts bra. Jag har fått ganska bra med speltid vilket har varit jätteroligt. Jag tycker att jag har förvaltat de minuter som jag har fått på ett bra sätt och det är väl det viktigaste för mig just nu, att ta chansen när jag får den.

 Vilket har varit försäsongens höjdpunkt?
– Försäsongens höjdpunkt för min del var matchen som jag fick starta i Svenska Cupen borta mot Degerfors. Vi har ju haft en del skador under försäsongen vilket gav mig chansen att få starta min första tävlingsmatch vilket var riktigt roligt.

Själv har jag missat nästan hela försäsongen och är ruskigt nyfiken på hur Nanne är som tränare. Vilka är dina intryck så här långt?
– Han är en tränare med en väldigt tydlig spelidé, alla frågor som ställs angående spelet kan han svara på. Utanför planen är han en lugn och harmonisk tränare vilket har fått mig att bli väldigt trygg både på och utanför planen.

Vilka egna målsättningar har du satt upp inför 2014?
– Mina målsättningar är relativt enkla, att ta vara på de minuter jag får på planen bidra till lagets framgång och utvecklas

 Längtar du som spelare lika mycket till premiär som vi supportrar tror du?
Det är självklart att man som spelare längtar tills säsongen drar igång på riktigt! Däremot får man inte fokusera för mycket på just premiären eftersom matchen är exakt lika viktig som de resterande omgångarna.

 15 dagar kvar. Du spelar i nummer 15. Är det ett nummer du haft genomgående i karriären? 
– Jag började faktiskt spela med nummer 15 när jag spelade i min moderklubb då det var min syssling Johan Anderssons nummer under hans tid i Bajen. Sedan har jag haft nummer 2 under min karriär men nu när jag fick chansen att bära nummer 15 igen kändes det rätt!

Hoppla! Syssling med Johan”Danken” Andersson, det hade inte jag koll på!
– Nä, det är inte många som har det, svarar Viktor och ler.

Förresten, har du någon favoritramsa?
-Grön o Vit är en favorit sedan länge tillbaka, tycker den är fantastisk när det är bra tryck!

Tack så mycket Viktor för att du tog dig tiden! Stort lycka till under kommande säsong.

Foto: Anna Wester

Foto: Anna Wester

15 dagar kvar