Press

-Skönt att se ett ordentligt press-spel.

Orden hördes frekvent under försäsongen från vänner på läktarplats.  Hammarbys intentioner var tydliga.  Hög press när motståndaren har bollen.

Jag njöt också. Stundtals såg pressen bra ut i måndags också. Övertidsmålet var sådan eufori.

Nu ligger jag i soffan en torsdagskväll och känner sviterna av en helt annan press. Jobbet äter mig. Den här veckan har varit väldigt märklig. Extremt intensiv och innehållsrik. Inte bara ur ett positivt sätt.

Långa arbetsdagar där jag försökt vara på plats vid sex. Tre dagar har jag lämnat en bit efter sju. Ändå med känslan av att inte hunnit en bråkdel.

Jag gillar inte den pressen. Jag blir kort och stingslig. Känner mig otillräcklig och tråkig.

Självklart går det ut över de jag gillar mest. Vilket naturligtvis får mig att må ännu sämre. Dåligt samvete.

Pressen

Men nu är det bara fredagen kvar. Sen väntar tio undersköna lovdagar. En hemmapremiär som jag toklängtar efter. Vi säljer ett magnifikt matchprogram och tar en fantastisk promenad över bron.

Återser mina bröder och systrar. 

Degerfors ska sättas under press.

Den bästa pressen.

Vi ses i vimlet.