Som ett barn dagen före julafton

image

Jag minns känslan som barn. De långsamma timmarna, förväntningar i luften, anspänningen och längtan efter paketöppningen.

Julafton som barn var årets höjdpunkt.

Det där gick över rätt fort. Julen tappade sin charm och blev senare mest fylld av måsten och kommers.

Känslan jag har precis just nu påminner dock om mina barndoms jular. Det pirrar i kroppen.  Jag är full av förväntan.

Längtan

Vi närmar oss 27 000 sålda biljetter.  Femte säsongen i Superettan. Mot Degerfors.

Jag är oerhört imponerad över uppslutningen. Det värmer en sargad vinterstukad själ.

Det är en doft av vår.

Jag matchladdar med finfrukost på stan. Påsklovet ska inledas i stans finare salonger.  En god vän och jag ska starta vårt lov på det bästa av sätt.

Därefter blir det hundra procent matchfokus. Jag och Hagström ska börja sälja matchprogram på Södermalm från klockan ett.

Sen tar vi promenaden över bron.

Tillsammans

image