En sommarlördag i april

image

Magnolia och körsbärsblom. Folk går i shorts och t-shirt. Pollenchock och glassmani.

Det blev liksom sommar i april.

Den här lördagen spenderade jag först nere på Årsta. En träning som innehöll anfallsövningar, två-målsspel och avslutades med Hellgren-fys.

Det var extra roligt att se fysen just för att det var min första erfarenhet av Hellgren. Han hade byggt upp fyra stycken raka banor där spelarna skulle göra fem repor per bana. Där var vikter, koner, rockringar. Det var hinder och lådor som skulle hoppas över.

image

Jag glömde fotografera men här är åtminstone lådorna de skulle hoppa jämfota upp på.

Hellgren var väldigt engagerad och jag imponerades av hans koll på vad individen hela tiden gjorde.

Efter Årsta åkte jag och foto-Ögren till Djursholm för att se U17 spela seriematch mot just Djursholm.

Vi fick tyvärr se en förlust med 2-1 efter att spelet helt gått i baklås i den andra halvleken. När då domaren i en sekvens missar en klar hands och utebliven straffspark för oss för att på nästa spelvändning hitta både en utvisning på Niklas Jansson i Bajens mål med straff som följd så blev det till att åka hem utan poäng.

Dessutom hann jag bli irriterad på vad vuxna personer väljer att vräka ur sig gentemot domare och mot föräldrar i motståndarlaget.

Men solen sken. Den där klarblåa himlen och de där varma strålarna är välgörande.

image

I morgon är det bajenfritt men på tisdag blir det U21 på Kanalplan klockan 17.

Ses i vimlet!