Från Ljungskile med 3 poäng

Jag sitter i en minibuss med bästa gänget och hade en bra resa till Ljungskile. Men jag måste erkänna att när jag stod där på den leriga parkeringen i regnet innan matchen, så frågade jag mig om det var värt. En semesterdag, kylan, fukten och ångesten. Jag gick igenom scenariet i huvudet, att vi skulle torska och få en lång jobbig resa hem. Den där känslan som ligger så nära och lurar.

MEN i samma sekund matchen blåstes igång och flaggorna höjdes och sången började, mindes jag. Just det, det är därför jag är här. Vi är här.

94 minuters krigande. På läktarn. På planen. Och alltså, det där målet. Jublet. Kramarna. Glädjen. Hoppet.

Så värt är det.

Så glad att ha möjligheten att göra de här resorna.

Hemresan kan va hur lång som helst. Det spelar ingen roll. Bra musik, och som sagt, bästa gänget och treeeeeee poooooääääääng!

20140508-220152.jpg

20140508-220234.jpg