Matchdag med extra glans

image

Det kom ett grönvitt paket med bud i morse. En kollega och vän gled in i vid halv åtta med en hälsning från Wilma.

Wilma är elva år och gillar att pyssla. Jag hade således mina aningar.

Strax innan hade jag läst mailet från chefen där denne gav mig grönt ljus på att smyga iväg en stund tidigare ikväll för att hinna till match. Uppskattar hennes förståelse för hur viktigt Hammarby är för mig.

I paketet låg ett bedårande fint armband.

image

Blir alldeles rörd över sådana här gester. Wilma vet att jag älskar grönt och vitt. Jag är inte så säker på att hon har särskilt mycket koll på företeelsen Hammarby men hon vet att det är viktiga färger för mig.

Underbara unge. Tack!

Nu pryder armbandet min högra arm. Runt halsen hänger mitt kära ”h”. Kidsen i den egna klassen har förstås kommenterat. ”Match idag?”.

Klockan 19 är det matchstart. Jag ska göra mitt yppersta för att hinna till första blåsning.

image