Trädgårdsterapi

Stressiga dagar nu. Snart har vi kongress i Palestinagrupperna, som ett årsmöte fast två dagar vartannat år. Det innebär att två års verksamhet och ekonomi ska redovisas. Det är första kongressen för mig som ordförande. Två år har alltså gått sedan jag blev vald, två jätteroliga men stundtals tuffa år. Ett mycket ärofullt uppdrag. Samtidigt händer massa annat. I morgon ska jag hålla ett litet tal på en manifestation på Sergels torg till exempel. Svårt att skriva tal när man är stressad, men jag vet vad jag vill säga i alla fall, så det ska nog falla på plats innan det är dags.

Så de här Bajenvinsterna har verkligen gjort stressen lättare att hantera. Det är ju så. Bajenenergi, den bästa tänkbara. Sen är det kolonilotten. Våren kom tidigt i år och det växer så det knakar. Jag och brorsan har investerat i nya regnkläder, för det går liksom inte att vänta på bättre väder. Ogräset måste rensas.

Och jävlar vad skönt det är när man väl är i gång. Timmarna flyger i väg, stressen försvinner och hjärnan rensas i takt med ogräsen..

rensaogras