Längtan till söndag

image

Det är fredagkväll. Kikar på lite hockey. Vet egentligen inte alls varför. Känner mig lite halvtrasig. Har jobbat alldeles för mycket under en lång period och nu när det lättade lite så kom tröttheten.

Har vid flera tillfällen den här veckan konstaterat att måndagens seger mot Husqvarna var välgörande.  Det blir liksom en helt annan energi i kroppen.  Ett helt annat ingångsläge på arbetsveckan.

Och Pablos mål. Hur jävla vackert var inte det. Ett leva-länge-på-mål.

På söndag tar jag bilen söderöver. Biljett är inköpt på A-sektionen där jag tänker toksjunga med alla mina systrar och bröder.

Innan dess tänker jag kika på U19 på Kanalplan i morgon lördag. Samtidigt håller jag en tumme för Anna. Hon leder  en kongress i dagarna två. Jag är som vanligt imponerad och stolt över hennes enorma engagemang. Hon är en förebild!

Stockholm badar i solsken och varma vindar. Finns få ställen jag hellre är på än just här. Ser en magisk solnedgång genom mitt vardagsrumsfönster.

Och längtar till söndag.