Vilken jävla helg.. så mycket bra energi!!

Upp med Suuuulan på topp

Upp med Suuuulan på topp

Klockan är 12, det är måndag och jag behöver inte kliva upp ur sängen. Jag är ledig för första gången på hur länge som helst och jag har kopplat bort allt för en dag. Försöker få senaste veckornas stress att försvinna för alltid. Tänker på bra saker. Konstaterar att det här blev en helg jag kommer att minnas länge och tänka tillbaka på för att hämta energi när jag behöver det.

Vi hade två dagars kongress i Palestinagrupperna i Sverige. Föreningens högsta beslutande organ. Det är då lokalgrupper och medlemmarna sätter ramarna för kommande åren och vi i styrelsen tar till oss, tar med oss och förvaltar. Det var min 6:e kongress och jag tror nog den bästa. Så bra diskussioner och kloka beslut och en ny bra styrelse valdes. Jag är så glad och stolt över att jag omvaldes till ordförande för denna fantastiska organisation. Två år av nya utmaningar framför mig.

Presidiet

Det blev två dagar med hundraprocentigt fokus från min sida. Det var många papper att hålla reda på, verksamhetsberättelse och bokslut som skulle redovisas, yrkanden att ta ställning till och tal som skulle hållas.

Så när matchen drog i gång i Södertälje klockan 18.15 i går, så var det många spänningar som släppte. Så jävla bra avslutning på helgen att få träffa alla Bajenvänner och stå på läktaren och sjunga i 92 minuter. Och som resultatet blev. Vi vann. Vi vann verkligen.

Jag känner mig så himla glad just nu, men om det var lite av hybris efter Cypernlägret och försäsongen så känner jag mig ändå nere på jorden nu. Förlusterna mot Ängelholm och Sundsvall tog mig dit. Men det är också därför lyckan nu, efter tre raka segrar känns så bra. Vi är med och vi bygger inte ett luftslott. Vi bygger för framtiden. Vägen kommer inte att vara spikrak uppåt. Men vi är på väg. Typ så.

Bara det att man nu  lääääängtar tills nästa match..