En helg att minnas

image

Vilken sagolik helg det blev.  Inramningen igår var magnifik. Vi var över 20 000 personer som tog oss till match. Som fick se ett läckert tifo, som fick njuta av sommarvarma vindar, som fick se Fuhre och Pablo gör mål. Som stundtals presterade synkad sång och med ett rejält tryck. Jag hade både tårar i ögonen och gåshud av allt det fina.

Att vi dessutom fick gå därifrån som vinnsre men också som serieledare gjorde sannerligen ingenting.

Timisiela gör sin bästa match i Bajen. Kennedy och Torsteinbö slog klassinlägg. Johannes fick hålla nollan efter ett stabilare försvarsspel. Och Persson fortsätter att chefa på mittfältet.

Jag susade till Skogås direkt efter matchen. Hängde med brorsbarnen då brorsan och Hanna var på bröllop. Ett bröllop där paret tydligen gått ur kyrkan till ”Just idag är jag stark”. Synnerligen vackert musikval.

Efter att ha avlagt min röst i EU-valet drog jag till Kanalplan.  Hammarbys damer spelade mot Kvarnsveden. Skamligt nog min första dam-match för året. 

Köpte två 50/50-lotter precis innanför entren. Fick fint och trevligt sällskap på läktaren där vi pratade Bajenminnen och matchprogramstankar. Två nya lottförsäljerskor kom förbi. Annan färg på lottringen. Kände instinktivt att jag måste köpa en lott till.

Döm om min förvåning när den vita lotten med nr 28 annonserades som vinnarens.  Min sist inköpta lott!

1260 kronor vann jag. De omsattes direkt på plats i ett säsongskort på damerna samt ett säsongskort på hockeyn.  Samtidigt som jag kasserar in vinsten på caféet kvitterar Hammarby.  Matchen slutar sen 1-1. Bra inställning hos damerna.  Kämpar stenhårt i 90 minuter. Föredömen! 

Serieledare i soffan en söndagskväll efter en sommarhelg. En känsla jag trivs i. Det får väldigt gärna bli en vana.